Case: opdracht

Opleidingsbedrijf Learn-IT heeft een klacht ontvangen van Mieke Van de Wever, opleidingsmanager bij KVP Transport. De opleiding werd mee georganiseerd door de vakorganisatie Febeltrans.

Schrijver

Reageer op deze klacht in naam van Maarten Michiels, 32 jaar, accountmanager bij Learn-IT. Hij kent de klant niet; alle afspraken voor de opleiding werden via Febeltrans gemaakt.

Aanpak

Maak gebruik van de relevante gegevens uit de opdracht en zorg ervoor dat het slechte nieuws duidelijk naar voren komt. Pas daarbij de indirecte strategie toe die gebruikelijk is voor dergelijke slechtnieuwsboodschappen. Als je een brief schrijft, kies dan één van de briefconventies en pas die consistent toe.

Ontvanger

De ontvanger van je reactie is Mieke Van de Wever, 45 jaar, opleidingsmanager bij het grote transportbedrijf KVP Transport (Boerenkrijglaan 56, 3000 Leuven). Zij staat in voor het inventariseren van de opleidingsbehoeften, het beheer van het opleidingsbudget, de planning en de aankoop van opleidingen en de evaluatie ervan. Zij vindt het erg belangrijk dat haar relatief kleine opleidingsbudget zo goed mogelijk rendeert.

Doel

Je wilt met je boodschap drie doelen bereiken:

  • het verzoek van Mieke Van de Wever om 50% extra korting afwijzen;
  • KVP Transport als klant behouden;
  • de goede relatie met Febeltrans behouden.