Achtergrond

Good Food, Good Life. De slogan van Nestlé en tevens ook de filosofie die Nestlé hanteert: zorgen voor een betere levenskwaliteit door beter te eten. Nestlé werd in 1867 in Zwitserland opgericht door Henri Nestlé. Tegenwoordig bezit de fabrikant honderden fabrieken verspreid over de hele wereld.

Nestlé biedt een brede waaier van producten aan, gaande van chocolade en desserten tot pasta en charcuterie. Denk maar aan merken zoals Herta, Nesquik, Maggi en Fitness. Ook KitKat behoort tot hun productenassortiment.

De medewerkers van Nestlé hanteren in al hun activiteiten het volgende motto: voldoen aan de verwachtingen van de consument qua voeding, genot, kwaliteit en voedselveiligheid.

Als communicatiespecialist werk je op het hoofdkantoor van Nestlé. Samen met je collega's sta je in voor de communicatie en reclame. Hiervoor heb je een communicatieplan uitgewerkt, dat je samen met je team regelmatig updatet.

In dit communicatieplan heb je ook opgenomen wat er moet gebeuren in geval van een crisis. Daarnaast heb je ook enkele standaardboodschappen uitgewerkt, voor bijvoorbeeld een product recall. Zo kan je bij een crisis heel snel een eerste reactie de wereld insturen. Je hoeft namelijk enkel nog maar wat zaken aan te vullen of aan te passen.

In de rechterkolom vind je extra informatie over Nestlé.